تبلیغات

چگونه نماز گناهان را محو می کند

چگونه نماز گناهان را محو می کند

نماز انسان را در عالمی از معنویت و روحانیت فرو می برد و این عمل عبادی پیوندهای ایمانی فرد را با خدا چنان محکم می سازد که آلودگی ها و آثار گناه را از دل و جان او شست و شو می دهد.

آیه ۱۱۴ سوره هود نشان دهنده اهمیت و تاثیر و قدرت نماز است و این یک فضل و لطف الهی است در حق بندگانش است. او دوست ندارد بندگانش آلوده به گناه شوند و اگر هم گناه کردند، برای محو آن گناه، دستور داده نماز بخوانند، این به این معنی نیست که ما گناه کنیم، بعد نماز بخوانیم تا آن گناه از بین برود، این یک فرصت و امتیاز و فضلی برای بندگان است که سهوا گناه نموده و اصرار بر گناه نداشتند، ولی نمازگزاران واقعی نه تنها گناه می کنند، بلکه از گناه متنفرند و نماز را هم به قصد محو گناه نمی خوانند بلکه عاشق نماز هستند و نماز را دوست دارند و آن را محبوب خود می دانند.

امام حسین(ع)شب عاشورا فرمود: من نماز را برای رضای خدا دوست دارم. رسول خدا(ص)می فرماید: نمازهای پنجگانه برای امت من همچون نهر آب جاری است که بر در خانه یکی از شما باشد آیا گمان می کنید اگر کثافتی در تن او باشد و سپس پنج بار در روز در آن نهر شست و شو کند، آیا چیزی از آن بر جسد او خواهد ماند؟ مسلما نه، همچنین است به خدا سوگند نمازهای پنجگانه برای امت من

تردیدی نیست که هر گاه نماز با شرایطش انجام شود، انسان را در عالمی از معنویت و روحانیت فرو می برد. نماز پیوندهای ایمانی فرد را با خدا چنان محکم می سازد که آلودگی ها و آثار گناه را ازدل و جان او شست و شو می دهد. نماز انسان را در برابر گناه بیمه می کند و نیز نماز زنگار گناه را از آینه دل می زداید.

پیامبر اسلام (ص) می فرماید: یا علی! به حق آن خدایی که مرا به نبوت مبعوث داشته، هر کدام از شما برای وضو نماز برخیزید، گناهانش فرو ریزد و چون به درگاه خدا رود و با دل به خدا متوجه گردد و نماز به پا دارد چیزی از گناهان وی بر جای نماند و پس از نماز مانند روزی گردد که از مادر متولد شده و اگر دوباره میان دو نماز گناهی از وی سر زند، همچنان با نماز دوم گناهانش بریزد و به همین ترتیب تا نماز پنجم.

کسی که نمازش را با حضور قلب به جای می آورد، گناهانش پاک و آمرزیده می شود. امام صادق (ع)می فرماید: هر که آگاهانه و با توجه به مفاهیم، دو رکعت نماز بخواند، در حالی نمازش را به پایان می برد که میان او و خدایش هیچ گناهی نمانده است.

رسول خدا (ص) می فرماید: اعمالتان شما را به دوزخ رهنمون می سازد و گویی آتش شما را در برگرفته است. وقتی نماز صبح را به جای آورید، بدین گونه گناهان شما پاک می گردد، پس گناهان باز شما را به دوزخ می راند تا آنکه نمازظهر را به جای آورید، و بدین ترتیب گناهانتان را پاک کنید. باز گناهان شما را مستوجب آتش می کند، تا آنکه نماز عصر را به جای آورید و گناهان را بدین صورت پاک کنید باز مرتکب گناه شدید. بدین ترتیب نماز مغرب، گناهان عصر را می زداید. و نماز عشا گناهان پیش از خود را پاک می کند.سپس به خواب می روید و تا آنگاه که از خواب برخیزید،بر شماگناهی نوشته نخواهد شد.

پاسخ دهید

10 نظر

manicure  ۱۳۹۶/۰۱/۱۰ - ۱۶:۲۰:۳۲

This excellent website really has all the info I needed concerning this subject and didn't know who to ask.

manicure  ۱۳۹۶/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۵:۵۳

Fantastic blog! Do you have any recommendations for aspiring writers? I'm hoping to start my own blog soon but I'm a little lost on everything. Would you propose starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option? There are so many choices out there that I'm completely overwhelmed .. Any ideas? Thanks a lot!

manicure  ۱۳۹۶/۰۱/۱۳ - ۱۹:۴۸:۴۹

I feel this is one of the so much significant info for me. And i'm satisfied studying your article. But should commentary on few basic issues, The site style is ideal, the articles is in point of fact great : D. Just right job, cheers

warmtiff1760.jimdo.com  ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۲۱:۱۷:۲۹

Glad to be one of several visitants on this amazing web site : D.

foot pain and swelling  ۱۳۹۶/۰۴/۰۱ - ۰۱:۴۹:۴۶

Loving the info on this site, you have done outstanding job on the articles.

RogerLappy  ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۱۶:۴۷:۲۲

Dissertation Writing Service - EssayErudite.com Our https://essayerudite.com/dissertation-writing-service/ provides a full-scale writing assistance accessible online 24/7. Apart from many other writing companies, we are rather picky when forming a professional staff of experts. Moreover, we try to make our every customer feel safe and pleased with the service.

AaauceNef  ۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۱۲:۰۳:۲۲

Segway Verona offers tours that make sure you will enjoy a fun and immerse experience of our beloved city. We combine Segway, our innovative way of transportation, with tours in the historical city centre. Through our explorations of 1 or 2 hours, we will bring you to the most breathtaking spots, so that, if you do not stay long in Verona, we make sure that you see all of the unmissable sights! Segway is really easy to use! It is so intuitive that it feels like an extension of the human body. To understand why, consider this: if you stand up and lean forward, so that you are out of balance, you will intuitively put your leg forward. Segway works the same way: to move forward or backward

Yuriytouby  ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۸:۲۹:۴۴

Нужна помощь. В доме появились тараканы Напишите кто сталкивался?. Я нашел фирму в Энгельсе по избавлению от насекомых с положительными отзывами Самостоятельно пробовал разные средства от насекомых, не помогло. ------ Добавлено 03.07.2017 13:00 Кому надо ссылку http://bio64.ru/?page_id=195 - http://www.bio64.ru - http://bio64.ru/wp-content/themes/wordpress-shabloni.ru.spectrum/wordpress-shabloni.ru.spectrum/images/logo.png

bsolution  ۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۱:۳۷:۴۲

Australian prices http://www.brandssolution.co.uk/uploads/160_120/pharmacy/ketofungol.html buying in europe.

Yuriytouby  ۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۰۲:۰۰:۳۹

Помогите. В доме появились тараканы Напишите кто как избавлялся?. Я нашел фирму в Саратове по избавлению от насекомых с положительными отзывами Самостоятельно пробовал разные средства от насекомых, не помогло. ------ Добавлено 10.08.2017 23:25 Кому надо ссылку [http://bio64.ru/?page_id=193 - уничтожение тараканов в саратове http://www.bio64.ru - http://bio64.ru/wp-content/themes/wordpress-shabloni.ru.spectrum/wordpress-shabloni.ru.spectrum/images/logo.png